"מונעים פצועים": מדוע בני ישיבות לא הולכים לבקר פצועים?

נתי קאליש No Comments on "מונעים פצועים": מדוע בני ישיבות לא הולכים לבקר פצועים?

מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א התייחס בשיחתו לטענה מדוע בני הישיבות אינם מסייעים למאמץ המלחמתי, בדבריו חידד כי בעצם מה שיושבים ולומדים הרי הם מונעים את הפצועים וההרוגים הנוספים ח"ו, 'ליבי אומר לי שבזכותם תבוא הישועה במהרה' | הדברים המלאים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור הטענות הנשמעות מקצה המחנה, מדוע בני הישיבות אינם מתגייסים לצבא, ומדוע לכל הפחות אינם נושאים בעול ויוצאים לבקר את החיילים הפצועים בבתי החולים. כזכור וכפי שהתפרסם, דעתו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א בדבריו שאמר לקצין ארז אשל, כי בשום אופן אין לבחורי ישיבות לבקר חולים, וגם הוסיף ואמר כי הדבר עלול ליצור טראומה וחרדה לנוכח המראות, ולהקשות עליו בהמשך לימודו.

גם מרן עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, בשיחת החיזוק הקבועה אותה מוסר מדי שבת קודש, לאחר סעודה שלישית, בהיכל בית הכנסת 'המרכזי' ברמת אלחנן, התייחס לשאלה זו, וחידד והסביר את הדברים היטב, כפי שהובאו הבוקר בקו 'שיח יצחק' מתורתו.

בדבריו בבית מדרשו אמר, כי עצם המחשבה מדוע בחורי הישיבות אינם מתגייסים או אינם משתתפים בנטל לכל הפחות בביקור חולים וכדומה היא מוטעית ואינה נכונה, שכן אנו מאמינים בני מאמינים בתורה הקדושה כי היא 'מגנה ומצלא', והיא השמירה העליונה והיחידה, ושום כח צבאי כזה או אחר אינו יכול להגן ולהציל אם לא השמירה העליונה של לומדי התורה.

מרן הגר"י זילברשטיין הזכיר בדבריו, כי הכיר את פרופסור אלווין רדקובסקי ז"ל אשר התגורר ב'רמת חן', אשר היה יהודי שומר תורה ומצוות, ממפתחיה של הצוללת הגרעינית הראשונה והיה פיזיקאי ומומחה בכיר להנדסה גרעינית, ואירע פעם שיהודי אחד פגש אותו בעת מלחמה, ושאלו מדוע אינך מתגייס לצבא ולסייע בשדה הקרב. הפרופסור השיבו: 'שוטה שכמותך, אני בחכמתי מסייע למדינה כולה, ובפיתוחיי אני מונע איומים ומפגעים על החיילים הנמצאים במשימות השונות בשדה הקרב. אם אעזוב את הכל ואלך לצבא, הרי שאכניס את כולם לסכנה גדולה'.

ובזה חידד עמוד ההוראה את דבריו: "בני הישיבות הם המגינים על כולם, וכמו שכתוב בבעל הטורים (דברים א, ג): 'בארבעים אלף בישראל, לומר אם יהיה תלמיד חכם בין ארבעים אלף אין צריכין לא רומח ולא מגן, כי תלמיד חכם מגן עליהם מאויביהם'.

"וממילא מי שמגיע וטוען מדוע אתם לא הולכים לבקר חולים ולסייע במאמץ המלחמתי, הרי למשוגע יחשב, שכן בני הישיבות ותלמידי החכמים גורמים שלא יהיה צורך לא ברומח ולא במגן, והם גורמים שלא יצטרכו טנקים ומטוסי קרב נוספים להגן, כי הם עצמם מגינים מהאויבים האכזריים. ובעצם מה שהם יושבים ושוקדים על תלמודם, הם מקיימים את הביקור חולים הכי גדול שיש, בדרך שלהם, שהם מוסיפים זכויות שלא יהיו עוד חולים בעם ישראל".

מרן הגר"י זילברשטיין עמד על כך, כי בעיניו זה נס גלוי שבני הישיבות ואברכי הכוללים ממשיכים ושוקדים על תלמודם בלי הפרעות גם בימים אלו, למרות השנאה העזה שיש מציבורים אחרים כלפינו, וניכר בזה אמיתות התורה, כי הקב"ה קבע בעולמו ש'אם לא בריתי יומם ולילה – חוקות שמים וארץ לא שמתי', כי אם העולם יהיה רגע אחד בלי תורה העולם ייחרב וכמו שכתב בנפש החיים, ולכן הקב"ה שולח את האפשרות שבכל מצב עולם התורה לא יפסיק ולא ימעט ולו במשהו, מעסק התורה הקדושה.

כמו כן, בליל שבת קודש בסוף שיעורו, התבטא עמוד ההוראה בביטוי נדיר ואמר: "אנחנו זקוקים להרבה מאד רחמי שמים, שלא יהרגו חיילים, והשבויים ישובו לשלום במהרה, אבל אני בטוח שהישועה תבוא במהרה. מניין לי? ליבי אומר לי כך, היות ואני רואה ושומע שבחורי הישיבות שוקדים ויגעים בתלמודם עם כל הברע'ן, ומוסיפים ומתחזקים ככל יכולתם בתורה הקדושה, הרי שבלי ספק בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם", סיים מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א את דבריו המחזקים והמעודדים.



0 תגובות